ARTIKLE UTUSAN

CUIT
RAKYAT Malaysia akan menyambut ulang tahun kemerdekaan ke-52 Isnin depan. Jika kita seorang manusia, kita akan berusia 52 tahun pada hari itu. Tapi bagi rakyat Malaysia, 52 tahun masih muda.
(Read more)..

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT
klik disini
Mengkhianati Islam?
ADA tanggapan sebahagian orang bahawa janganlah ditegur Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat walaupun beliau mengeluarkan beberapa kenyataan yang dianggap mengelirukan. Diamkan sahaja.
(Read more)..

SELAK
SALAM Ramadan. Puasa bukan sekadar menahan lapar dan dahaga tetapi lebih daripada itu.
(Read more)..

UNTUNG SABUT TIMBUL
RAMADAN 2009 akan diingati sebagai bulan suci yang dibayangi oleh penyakit selesema babi, di mana kesudahannya tidak ada siapa boleh dijangka kerana kajian saintis pun belum sampai ke situ.
(Read more)..

Lain-lain kolumnis

Isu Menarik - Perpaduan kaum hanya retorik

Sepatutnya hanya ada satu bahasa pengantar sahaja. Bahasa lain boleh dipelajari tidak ada masalah namun kepentingan sistem satu bahasa adalah penting untuk memupuk perpaduan di kalangan masyarakat berbilang kaum.
Maka politik yang bersifat perkauman ini sangat bahaya dalam usaha kita memupuk perpaduan. Sekarang ini kita hanya melihat perpaduan di peringkat luaran dan tidak ada interaksi yang sebenar antara semua kaum. Komunikasi antara kaum ini ada yang hanya bercakap bahasa pasar sahaja malah ada yang tidak langsung boleh berbahasa Melayu. Maka kita perlu berusaha untuk memupuk satu interaksi tulen antara kaum ini supaya perpaduan yang selama ini kita perjuangkan akan berjaya. Baca lagi..

zulkepli.com "Love from one side hurts, but love from two sides heals."